tisdag 3 juni 2008

Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete

När jag och Elin J från Teg var barn, ca tolv/tretton år, var vi ofta och hälsade på hennes pojkvän Dag ute på landet. De hade en stor villa och Dag var en finurlig typ som uppfann en massa saker så som klätterväggar, gigantiska gungbrädor, äventyrsbanor m m.

Hur som... en dag när jag och Elin J var på besök hos Dag, och han med familj hade dragit för att handla, så skulle jag gå på toaletten. Jag slog mig förnöjt tillrätta, la några tjusiga kablar, och skulle spola... skulle spola...

Spoljäveln funkade såklart inte så jag ropade in Elin J, pekade förnärmat på korvarna, förklarade dilemmat och bad om råd och hjälp. Elin J försökte precis som jag att spola men utan större lycka. Vi tog oss en funderare istället, ja tills dess att vi hörde Dag med familj köra upp på garageuppfarten. Då blev det fart på flickorna.

Jag fick fatt på en slev och sparkade upp fönstret. Ut genom rutan flög bajskorv på bajskorv för att landa på Elins pojkväns bakgård (för skulle de ju aldrig bli igenfunna där, döööh). Vi hann precis få ut skiten och slänga igen fönstret innan familjen staplade in.

Där stod vi i köket och försökte se så oskyldiga ut som vi bara kunde. Medan modern packade upp varorna så sa hon:
- Ja just det, om ni behöver använda toaletten så är spolningen trasig, men man behöver bara fylla hinken i badrummet med vatten så spolar man på så vis istället.

Ja just det... Så kan man ju också göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe vilket vackert minne!