måndag 23 juni 2008

Personligtränare

Jag har en mor och en syster som ringer till mig varje dag. Ibland så ofta att jag glömmer bort att uppskatta deras omtanke och kärlek. Jag är så lyckligt lottad för att de älskar mig så högt. De finns alltid där.

Min syster har lärt mig så mycket. En sak kommer jag aldrig att glömma. Yster har nämligen agerat personlig coach i mitt bajstränande. Hon sprang som en yr höna i badrummet då jag var barn och hon lärde mig sina bästa trick. Damen i fråga spolade i kranen då hon menade att detta skyndade på korvarna. Hon satt bredvid toalettstolen och hejade på mig. Sa att jag skulle ta i. Bad mig banka i väggen för att detta minsann var ett toppenknep. Sedan skulle jag knipa hårt om hennes hand. Hon placerad framför mig på golvet, och jag som tog i för kung och fosterland. Jag var blå i ansiktet då jag ännu inte hade fått kläm på muskulaturen och hon hes av hejandet.

Ja, min syster har lärt mig allt hon kan.

Inga kommentarer: