tisdag 17 juni 2008

Varför får inte jag titta när motorsåg?

Idag har jag suttit i ekonomiarkivet för att förstöra tusentals fakturor och verifieringar. Dessvärre minskade aldrig de stora travarna av papper för dokumentförstöraren blev plötsligt som förbytt, hoppade på stället och morrade åt mig. Eftersom jag vad orolig över att han skulle gå helt i luften ägnade jag mig istället åt att riva sönder alla handlingar.

Voj öde vad jag hade ont i händerna på lunchen och ändå hade jag kvar flera staplar som var meterhöga. Jag såg för mitt inre hur jag aldrig skulle få komma upp ur arkivet, utan spendera de närmsta månaderna med att slita i papper.

Men så har vi våra briljanta tekniker. ”Bandsågen för fan, ta bandsågen.”

Adling och jag slet på oss öronkåpor sen fick skithögarna till papper splittas av det stora maskineriet. Jäklarns vad det gick undan. På bara några minuter hade Adling sågat itu vartenda dokument åt mig och lycklig släpade jag iväg med slakten till återvinningen.

Bandsågen is the shit!


1 kommentar:

Anonym sa...

Den Adling, han kan han. Länge leve tekniken.


XXX

Lina