fredag 4 juli 2008

"Ursäkta bartendern! Jag skulle vilja ha en..."

På tal om matkombinationer av olika slag och vad som passar till vad så har jag fått några härliga drinktips på senaste tiden.

Jag hade besök av Tusse från Göteborg. Nu vet vi ju förvisso hur folk i Götet är... inte riktigt kloka... men han berättade för mig hur man kunde gå tillväga om groggvirket plötsligt sinade på morgonkvisten. Nutella, vatten och sprit talade han varmt om och tyckte att jag genast skulle prova hopkoket. Sylt, vatten och sprit kände han mindre ömt för. Jag tror jag hoppar både och.

Veggis körde för övrigt en drink blandad på mjölk, senap och sprit när vi gick i gymnasiet och hävdade att det var finfina grejer.

Så nästa gång ni är ute på krogen, eller ligger i rännstenen med några alkisar, var då inte sena på att beställa någon av dessa drinkar.

Inga kommentarer: