tisdag 15 juli 2008

Jag undrar just vem som hade roligast åt leken

Jag hälsade på mina kusinbarn och då kan man alltid räkna med att det blir fart och fläkt. Vi klädde ut oss. Lilla Leon var stålmannen, hans vän var en pirat och jag var en riddare. Leon tvingade på mig ett par järnhandskar och två samurajsvärd sedan klämde jag mig in i hans lilla brynja som precis täckte tuttarna på mig.

Jag berättade för barnen om det otäcka monstret Anton som bodde mittemot så vi bestämde oss genast för att döda honom. Vi utrustade oss med vapen nog att få ner detta ruskiga odjur sedan smög vi ljudlöst mot Antons gård. Leon vågade inte hoppa ner från staketet så jag fick hjälpa honom med mina stenhårda järnhandskar, alla superhjältar kan ju faktiskt inte allt.

Men besvikelsen blev stor då vi insåg att besten hade flytt fältet och inte var där. Han måste hört ryktas om våra briljanta planer. Vi la om vår strategi och gav oss på farfar Nisse (morbror Nisse). När han väl öppnade dörren, intet ont anade, så stack vi kniven i honom så många gånger att han föll till marken med ett vrål. Vi segrade och sprang hem lyckligt skrikande på grund av vår framgång.

Sen orkar inte tant mer utan måste ta en rökpaus. Och när tant röker får barnen inte vistas i närheten. Tänk så behagligt.

Inga kommentarer: