måndag 14 juli 2008

6A mot 6B

Varje år spelar våra gamla klasser mot varandra i barfota-fotboll i anslutning till Vännäsdagarna. Ingen skillnad i år heller, förutom att jag var så förstörd att jag vägrade klä mig utan gick dit iförd pyjamas. Det var dock ingen som reagerade... För i Vännäs finns det alla sorter.

Vad jag skulle berätta var dock inte om min utstyrsel (detta är ingen modeblogg), jag skulle heller inte berätta att jag fastnade i ett staket på väg till matchen och att Elin J åtminstone ville ha BH under pyjamasen jag tvingade henne att bära. Jag nekade henne först varpå hon lyfte tröjan och pekade på pattarna. Jag uppmande henne då att omgående ta på sig en BH.

Vad jag skulle berätta är något jag skäms över. Något som plötsligt fick mig att förvandlas till den absolut sämsta feministen genom tiderna. Det skulle vara ett skämt, men det fick oanade konsekvenser och slutade i total tystnad, höjda ögonbryn och sedan en skrattsalva riktad åt min dumhet.

Vi låg nämligen under och plötsligt gör Matilda i min klass (enda bruden som spelade för övrigt) ett fantastiskt snyggt mål varpå jag skriker:
- Heja Matilda. Vi tjejer kan också!!!
Ööööhmmm... Hur tänkte jag då? Det var då alla blickar vändes mot mig och jag insåg att jag gjort mig till åtlöje. Simon skakade på huvudet och sa att om jag på detta skulle säga "Girlpower" så kunde jag lika gärna gå hem. Jag la om taktiken och drack lite mer öl istället. Låta maten tysta munnen.

1 kommentar:

Matilda sa...

Det var ganska lustigt tyckte jag.
Väldigt oväntat.
Jag blev sådär fnissig som jag blev en gång när vi båda spelade fotboll och du oväntat kallade mig "Mattan" på plan.

Det ska för övrigt bli skönt att åka hem imorgon.