onsdag 30 juli 2008

Stekare

Ibland kommer jag på den goda idén att jag ska råbränn. Råbränn är ett uttryck min pappa myntat, vilket i själva verket betyder att man ska sola hänsynslöst. Meningen är att man ska bli brun, men som oftast blir jag bara väldigt röd.

Detta har hänt idag. Jag tror inte ens mina tankar snuddat vid råbränn, men likförbannat är jag knallröd på noga utvalda punkter av kroppen och ansiktet. Jag ser ut som en kokt hummer. Att jag dessutom haft på mig solglasögonen hela dagen resulterar i en ordetligt röd näsa som signalerar väg för borttappade själar i deras mörka värld.

En gång när jag skulle råbränn i Barcelona så slängde jag in bikinitrosorna i röven, tänkte inte på att smörja in mig och somnade sedan liggandes på mage på stranden. Följaktigen skrek jag hela vägen hem till hotellet. Jag grät på sängen, liggandes på mage, medan Elin J smörjde in mig med kylbalsam. Men det värsta med solbrännan var när jag skulle kissa. Väl nere med stjärten på dass så upptäckte jag att skinnet på röven hade fastnat i toalettsitsen. Jag kan förtälja att det inte var det minsta behagligt att ta sig loss från den situationen.

1 kommentar:

Sandra sa...

E huvudet dumt får kroppen lida :)