lördag 5 juli 2008

Ge mig ett handtag i denna fråga

Jag har flyttat in i min nya lägenhet som är helt perfekt. Jag är så glad, äntligen ett förstahandskontrakt!

Eftersom gamla Brita bott i lyan innan mig så har den varit handikappanpassad. Detta resulterar i ett handtag på insidan av min ytterdörr. Jag klurar således på om man ska behålla eller ta bort fästet.

Jag får för mig att handtaget ska få mig att åldras snabbare än väntat då jag är övertygad om att jag inte kommer att kunna låta bli att använda det trots att jag i själva verket inte behöver hjälpmedlet. Men så ådrar jag mig att minnas lördagsnätter runt halvfyra tiden och inser att ett handtag på insidan av dörren kan komma till god användning vid dessa tillfällen.

Jag vill därför utlysa en omröstning huruvida detta öra ska få stanna på min dörrkarm eller om det genast skall skruvas ner då det kan ge föreställningar om att jag redan nu är en hagga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det stannar! /hemlig beundrare

Matilda sa...

Låt det stanna, men spraya det guld!

Sandra sa...

Låt det sitta där det sitter. Jag lade inte ens märke till det idag. Är säker på att du kan komma på fler plus än minus gällande det där handtaget.