söndag 20 juli 2008

Dumma frågor får dumma svar

I kön in till Patricia i fredagsnatt så fick en man plötsligt för sig att han ville betala inträde till mig, Matilda och Monica. Eftersom inträdet var 120 kronor så undrade man ju vad han ville ha för denna tjänst. Det visade sig att han var rädd att inte komma in på grund av fylla och därför ville traska in med oss. Tjaaaa, tänkte vi, visst kan han få slänga pengar i sjön.

Det var dock jag som fick bemöta vakten när vi väl var framme vid båtens portar.
- Har du druckit ikväll? frågade vakten?
Jag stod ett tag och tittade på henne som ett frågetecken. Tittade bak på mina vänner och sedan på henne igen.
- Alltså klockan är tre på natten, jag har hamnat på Patricia av alla ställen, är det inte lite väl tydligt att jag har druckit? Men om du undrar om jag är packad, så inte direkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha...men kom ni in?

GeishaQ sa...

Klart att vi gjorde. Jag är ju the queen. Det vill säga efter att vi blivot utslängda från Debban för att jag å Monica hade gjort fejkstämplar. Vakten skakade på huvudet och sa att det var skam för nån som så ofta besökte Deb.