söndag 13 juli 2008

Torr i halsen

Jag är just nu i norrland hos min mamma då det är Vännäsdagarna i helgen. En festival som tog knäcken på mig. Igår kräktes jag tre gånger. När jag och Elin J vaknade på morgonen kände vi oss urholkade och jävliga. Det slog oss att vi troligtvis inte kunde gå. Men vi var ju hos min mor så det löste sig. Jag plockade helt sonika upp mobiltelefonen och ringde på morsans telefon.

- Hej, det är från övervåningen. Vi behöver något att dricka.

Och tro på tusan att Perra kom upp med en guldbricka åt oss belarmad med vätska. Vi fann mycket snart att den roomservice vi hade hittat på att vi hade, i själva verket fungerade så vi ringde ner till mamma några gånger till. Fick huvudvärkstablett och annat man kan behöva när man supit bort halva hjärnan.

Men när jag ringde ner och bad att Perra skulle byta musik sa mamma ifrån, och därefter verkade det som att Perra ville straffa oss. Jag trodde inte att han kunde spela sämre musik än äckel-Chicago men då hade jag inte anat att han skulle ta till Per Gessle. Fy fan i helvetet. Karln borde kastreras och sedan gömmas i underjorden så vi slipper alla hans sommarplågor. Lägg sedan till en Perra på luft-trumpet och luft-saxofon så vill man helst somna om. Voj öde, bakfyllan.

Inga kommentarer: