torsdag 3 juli 2008

Nattgäst

Första natten i nya lyan var jag orolig att jag skulle bli mörkrädd. Sådana känslor är dåliga startskott för nytt boende då det brukar prägla ens uppfattning om ett utrymme för all framtid. Men se jag hade tur, en full karl började skicka sms och det visade sig att han ville komma över för något han kallade ”bara lite närkontakt”. Götta, tänkte jag som såg alla monster och japaner fly lägenheten.

(OK, stop här, för nu hörde jag djungeltrumman från norrland ända ner till Stockholm. Nej, det här är ingen potentiell pojkvän och heller inte någon ny friare. Det är en gammal hederlig bekant som aldrig någonsin kommer att bli min partner vad än min mor hittar på. Så var god och lita på mig istället för de önsketankar min mamma delar med sig över telefonen.)

Men vad är ”bara lite närkontakt”? Då man hade helt fel vecka för eventuell passionerad älskog så antog jag snarast att närkontakt var lite kram och gos. Pussar är ju heller inte så fel. Men ack och ve, hur kunde jag gå på det tricket. ”Bara lite närkontakt” verkar nämligen betyda ”Allt åt mig som är karl och sen kan ju du din menshora ligga å våndas i kåtplågor bäst du vill”. Och så blev det… Natten gav inte mer än frustration och ett par duktigt ömma bröstvårtor.

Inga kommentarer: