tisdag 22 juli 2008

Pest eller kolera

Jag har en granne som är mäkta obehaglig. Han liksom bara traskar omkring på sin altan, fram och tillbaka, kedjerökandes.

Härom kvällen när jag och Monica satt ute och blossade så hörde vi plötsligt hur det började skvala en jävla massa, det visade sig givetvis att det var min granne som stod och vattnade sin altan med sitt eget urin. Myyysigt tyckte vi och jag kände genast att jag var tvungen att utmana Monica med en gammal hederlig pest eller kolera.

”Om du fick välja… vad skulle du ta. I natt så vaknar du upp och en råttsvans glider över din hals, eller du vaknar och skvalgubbens penis, med lite kiss på, sveper förbi din hals.”

Monica blev mycket upprörd och äcklad men valde tillslut råttsvansen på premissen att råttan sedan bara sprang sin väg.

Jag är dock väldigt förvånad över Monicas val, för detta är kvinnan som vid en tidigare pest eller kolera valt att träffa en grizzlybjörn i skogen framför en råtta. Detta eftersom råttor uppenbarligen kan hoppa en meter, klättra upp från höften till halshöjd, ropa på alla sina råttkompisar och gå till gemensam attack och bita ihjäl en. Ja, enligt Monica går det till precis så och då är det klart att hon hellre träffar på en björn i skogen än en råtta.

Inga kommentarer: