onsdag 20 augusti 2008

Q är en spärrballong

Igår blev jag bjuden på ghanansk böngryta hemma hos syrran. Det var ju gott, men idag har man fått lida.

Man kan säga att det är jag som har fått stå för ljudeffekterna på jobbet idag. Och var gång jag har försökt gå på toaletten så har telefonen börjat ringa och ut har jag fått ila med uppknäppta brallor och andan i halsen.

Jag tänkte jag skulle få släppa loss hemma innan mitt middagssällskap Johanna dök upp, men icket. För väl hemma stod där en tekniker från comhem och fixade med mina kablar i hallen. Och jag som oroade mig över helt andra kablar.

Detta har resulterat i att jag har agerat spärrballong under hela Johannas vistelse. Jag har lagt band på mig så gott jag kunnat, vilket medfört en mage, hårdare än jag kunnat drömma om.

Ikväll hoppar jag nog över mina situps.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jag skrattade så jag tjöt när jag läste detta.

Måste bero på att kiss-och-bajs-humor ligger i släkten.

Matilda sa...

Det var värst vad du gjorde dig till för henne då.
Du hade väl knappast hållt inne med något om det varit jag som var på besök.
Kan tänka mig att jag skulle få lyssna till utförliga beskrivningar av det hela också.