lördag 5 april 2008

Ett nytt försök!

Jag har försökt förr och nu gör jag det igen - försöker skriva en blogg.

Det var efter en våldsam kväljning imorse som jag bestämde mig, att det var dax, tid nu, för att påbörja bloggen på nytt. Kräkreflexen uppstod ur upptäckten av Blondinbellas skrivande. För er som inte känner till denna människa (läs flicksnärta) så är det en muf-aktiv tonåring som uppenbarligen tjänar miljoner på något så dumt som att omskriva självhäftande gele-bh:ar.

Jag anser därför att det är hög tid att sätta ner foten och rätta till denna skeva bild som Bella dragit över oss blondiner. För om det här ska vara de unga tjejernas förebild så vill jag inte vara med längre. Vi måste alla försöka dra vårt strå till stacken och motverka Blondinbellas högerpolitiska åsikter och smygreklam som går ut till våra unga, oförstörda, stackars, stackars tonåringar.

Upp till kamp!

2 kommentarer:

Sandra sa...

You go girl!
Kul att syster skriver blogg nu!

Cosmo girl sa...

Jag skriver på och förbereder ett hopp upp på barrikaderna!