onsdag 9 april 2008

Trrrrtrrrrrtrrrrrtrrrrr

Syrran ringde idag och var på ett ypperligt gott humör. Munnen gick som en kulspruta på damen. Trrrtrrr… normativitet… trrrtrrrtrrr… mansrollen… trrrrtrrrtrrr… familjeförhållanden… (om ni undrar vad trrrtrrrtrrr är så är det precis så som en kulspruta låter).

Emellanåt hörde man en gurglande unge som uppenbarligen hängde i en bärsele på systers mage. Bebin lät som en rostig kaffebryggare var gång syrran lutade sig framåt för att bädda sängen. Hon fortsatte att prata. ”… jagskaabsolutakrivaenuppsatsomdethärhurmårdu?förrestenpratadejagmedpappaidag…”

Ok… ska vi backa lite? Vad hände med den där frågan ”Hur mår du?”.

”Jo tack! Jag vaknade imorse uppenbart smittad av en nära väns hormonella rubbningar. Detta eftersom jag började lipa morgonen till ära bara på grund av ett mail där någon sa ifrån på skarpen. Dessutom kliar det något förfärligt i röven men eftersom jag är försedd med ett så väldigt tjusigt kontor med stora fönster som ger utsikt både ned på gatan och ut i foajén så vågar jag inte klia med risk för att någon ska se. Därför sitter jag här och hoppar på stolen, ibland sitter jag på armstödet, andra gånger på skrivbordet men lik förbannat slutar det inte att kittla.”

Missförstå mig rätt, diskussionen är viktig och intressant, men inte när man sitter på gullfiber.


3 kommentarer:

Sandra sa...

Gör ngn uttråkad förbipasserandes dag genom att ställa dig i fönstret och klia tydligt och länge, vet ja'.

GeishaQ sa...

Haha, ja, jag får nog göra det i framtiden. :)

Anonym sa...

fan det händer mig jämt!!