torsdag 24 april 2008

Jag är fantomen

Ja, jag är faktiskt Fantomen. Det var Kimman som sa’t.

Hon sa det när vi hade skönhetskväll hemma hos henne. Jag skulle vaxa bikinilinjen och hon satt uppkrupen på toalettstolen med spänd förväntan. Kimman tittade nyfiket på då jag skulle förvanska stackars muttan och hon skrattade rått medan jag skrek ut min smärta i hennes badrum. Ibland gjorde hon små utrop: ”Heja heja! You can do it! Du är Fantomen!”

Och även fast jag aldrig burit en randig kalsong eller bott i en grotta så kändes Fantomen så jävla rätt. Vid varje drag/slit/riv så skrek jag för kung och fosterland att jag, jag är Fantomen.

Detta har stannat kvar hos mig som en liten inneboende schizofreni, så när jag skulle pierca bröstvårtan och damen med kanylen frågade om jag var nervös, så svarade jag nonchalant ”Det är lugnt – jag är Fantomen.”

Inga kommentarer: