måndag 21 april 2008

Idomin

Jag har ett sår på läppen. För att råda bot på detta så plockade jag imorse med mig idominsalvan till jobbet. Men vänta nu… idominsalva… får man använda det på läpparna om man är de tjugo fyllda?

Det var med skam i kroppen jag gick med vita läppar till jobbet. Kände mig som en av de där medelålders med leopardtajts. Detta eftersom fjortisarna numer har gjort vita läppar till deras grej. Vita läppar matchat med svart-klumpiga ögonfransar i ett nylle täckt av alldeles för mörkt och tjockt puder. Jag oroade mig över att min läpp-reparation skulle uppfattas som en åldersnoja eller kanske som ren sinnesförvirring.

Men det dröjde inte länge innan jag blev på gott humör igen. Det slog mig nämligen att idominsalva var något man som barn hade i röven då man skulle ta tempen, och nu… nu är det en modefluga på högstadiet. Tänka sig hur det kan bli.

2 kommentarer:

Matilda sa...

Hihi. Du är rolig.

Maria sa...

Idomin är inget att skämmas för. Visserligen är jag lite leopardtant, men gillar det vita kladdet. Och ännu mer när jag rätt nyligen fick reda på att det går att använda även på - tada - människor!
(Har nämligen bara använt det på hästar tidigare)