måndag 28 april 2008

Ett kärt återseende

I helgen ska jag gå på bröllop. Det är min käre far som äntligen ska ta steget med sin sambo. Vigseln förrättas på Hotell Vännäs och jag kan inte annat än känna en spänning inför ett återseende med ortens gästhem.

Sist jag var där förvånades Robin till den grad att han var tvungen att ta upp kameran och filma de medelålders män och kvinnor som besatt dansade till ett cover-band som lirade Sommartider. Han förbluffades över den bredd på åldrar som trängdes i lokalen och att samtliga betalade inträde för att se bandet Riff-Raff-Ruff.

Min syster har också gjort ett återbesök på hotellet då hon och Perra trashade ett åttioårskalas. Man kan säga att de hade lite väl mycket innanför västen. Men vem vet… kanske trodde födelsedagsbarnet att de stod för underhållningen.

Hur som helst… Nu blir det alltså äktenskap.



Lockande?

Inga kommentarer: