tisdag 8 april 2008

Den som gapar efter stycket dreglar oftast jävligt mycket

Jag fann till min förtjusning att kompaniet SU-EN hade lämnat efter sig en stor, härlig prinsesstårta till alla oss i personalen. Den var gigantisk till storlek och så grön och fin att jag med entusiasm greppade tag om tårtspaden för att skära mig en bit. Men ack och ve den som frestas på så vis kan lätt glömma bort sina käkmuskler och framförallt det salivflöde som bildas i munnen då man tittar på godsaker. Till mitt förtret såg jag hur en stor droppe saliv lämnade min mun och föll handlöst ner mot den vackra tårtan som all personal skulle äta av. Den landade på t:et i Tack och jag försökte febrilt att torka bort det och förstörde således den tjusiga text som beprydde tårtan. Jag var tvungen att erkänna mitt hänsynslösa beteende för mina fikande kollegor och gjorde så med skam i kroppen.

Jeppe tröstade dock och sa att han ändå ollat tårtan så det gjorde inte så mycket.


Inga kommentarer: