tisdag 22 april 2008

Kräsna morsan

Fick en kommentar av min moster Aina på mitt inlägg För att klargöra!

"Du behöver inte skaffa barn alls :) Men du förstår väl att vi vill kolla statusen på efterbliven-slipover-typen. Inget är gott nog åt vår älskade VBoCMM! ;)"

Detta må vara sant för hennes del, men morsan... Morsan hon verkar föga kräsen när det kommer till mina livspartners. I samtal med henne om vilken typ hon helst skulle vilja se mig ihop med så fick jag svaret: "Nja, det spelar inte så stor roll. Bara det inte är Robin." Så sparsmakad är min mor, men hon skyndade sig tillägga: "Och ingen med så där många tatueringar och piercingar som din kompis Tommie, för då tror man att de har nåt fel. Det måste ju vara nåt konstigt om man vill se ut sådär." Med andra ord kan jag ju nästan vraka och välja som jag vill. Vad synd att jag inte vill.

Har jag förresten berättat att detta är samma moder som försökte gifta bort syrran på självaste dopparedagen? Vi var ute på krogen och svängde våra lurviga och redan då kämpade hon aktivt för att få killarna runt bordet att uppmärksamma min syster. Systern bestämde sig således för att i fortsättningen byta ut alla mammans öl till lättöl. Detta hindrade dock inte vår kära mor. I svarttaxin på väg hem den natten bearbetade hon chauffören och försökte dessutom muta honom med smörgåstårta. När han inte ville följa med in och fika klockan fyra på natten så bestämde sig mamman helt sonika för att skicka med honom en bit i ett glasspaket. Vad glad han måste ha blivit – snygg brud OCH smörgåstårta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, typiskt Inga! :D Ni har att brås på ;) Tur att det finns en med stark genpol i släkten *pointing at me* (Nåja, det kanske var att ta i.) Sugen på smörgåstårta blev jag iaf :)

Matilda sa...

Mmm smörgåstårta.