måndag 7 april 2008

GeishaQ skjuter skarpt

I morse satt jag som vanligt med teknikerna för att avnjuta en kopp te innan dagsverke. När de samtalade om saker som knappast angår mig så satt jag på mitt håll och filurade. Dvs sög på snusen, skrattade åt en fånig grej jag sett på väg till jobbet och sträckte på mig så att kroppen skulle vakna till liv. Men attans! Då hände det! Knapphelvete på braxan flög åt helvete! Det small till ordentligt så samtliga kollegor tittade frågande på mig. Jojo, nu ska man inte ens kunna andas som man vill. Detta resulterade såklart i att jag fick gå med byxorna öppna hela dagen. Var gång jag skulle böja mig framåt för att söka reda på något i arkivet så visade jag således en härlig stjärtskåra.

När jag kom hem för att laga mat så stod jag med två alternativ, det var fullkornspasta eller vanlig pasta. Jag funderade lite på knapp-incidenten och tänkte att man kanske boooorde vara nyttig. Men sen tänkte jag på Blondinbella och hennes GI-metod - valet blev så väldigt enkelt då. Det är klart jag tog den vita pastan bara för att absolut inte någonstans ådra mig några av Bellas fasoner. Det kändes mer rätt också... för alla som känner mig vet att jag lever på karameller och glass.

Igår blev det glassfrukost och godislunch, det är härligt att vara vuxen och kunna göra precis som man vill.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag trodde att du sköt skarpt när knappen gick åt fanders...

GeishaQ sa...

Ja, det var ju då jag menar att jag sköt skarpt.

Sandra sa...

Du kanske behöver låna det andra klänningen till pappas bröllop ändå :)